“Wat mooi klinkt is niet altijd waar en de waarheid is niet altijd mooi”, met deze woorden waarschuwde een bevriende reclameverkoper mij voor Regioos.nl. “Hoe kun je nu mensen vertrouwen die jou persoonlijk benaderen, zulke mensen willen alleen maar over jouw rug geld verdienen”, aldus de bewuste reclameverkoper.
Stop SIRE
“Er is nu een telefoonnummer voor mensen zonder probleem”, kent u dit zoveelste overbodige spotje van SIRE? U weet wel van die geldverslindende overheidsmarketing die nauwelijks soelaas biedt. Immers zijn jongeren nou echt veel minder gaan drinken, omdat drank meer kapot maakt dan je lief is?, Verknallen we onze toekomst niet meer tijdens oud & nieuw?, En dragen we nu echt allemaal bij aan een voortreffelijk milieu?
Steunkousen
De titel doet wellicht vermoeden dat dit stukje over zeurende mensen in de bijstand gaat, maar niets is minder waar. Ik wil het hebben over betaalbare zorg, of zoals OHRA ze noemt: elastische kousen.
Naam bij de omgeving bekend
De sensatiezuchtige manier waarop Omroep Brabant journalistiek bedrijft over de Reekse gezinsmoord maakt mij boos. Stelselmatig noemt deze zender de namen van slachtoffers. Dit is niet alleen kwetsend voor de familie en omgeving van deze slachtoffers, maar ook volstrekt onnodig voor de verslaggeving.
Wat een feestdag!
Mijn radiocarrière begon, vandaag in 1993 met een gesprek met toenmalig hoofdredacteur Henk Trimbach en adjunct-hoofdredacteur Lucas Goossens van Omroep Kersenland in Uden. Ik weet de dag nog zo goed, omdat 3 mei ook de verjaardag van mijn moeder is en, hoe typisch, sinds 1997 ook de internationale Dag van de Persvrijheid. Helaas heb ik vandaag alleen de verjaardag van mijn moeder te vieren.
Flexwerk moet keuze zijn
Flexwerk en het zelfstandig ondernemerschap zonder personeel (ZZP) moet een vrije keuze zijn. En dat kan alleen als de flexibele kracht of zelfstandige een dienst of product biedt, die een werknemer niet kan bieden. Een Unique Selling Point, dus. En daar gaat het fout!